Wall Streeti analüütikud prognoosivad aktsiatele sisuliselt kogu aeg tõusu. Langust ei suudeta ette näha, kirjutab MarketWatch.
- Tänavust langust börsidel analüütikud ennustada ei osanud. Foto: PantherMedia/Scanpix
Ärge laske ennast langusest heidutada. Strateegid ennustavad, et aktsiad tõusevad ka sellel aastal. Nad ennustasid sama ka eelmisel aastal. Ja üle-eelmisel aastal. Ja kõigil teistel aastatel kuni 1988. aastani, selgub ühe Goergetowni professori andmetest, kes jõudis järeldusele: Wall Streeti professionaalid on kogu aeg pullid! (tõusule panustajad).
Protfessor Salil Mehta analüüsis 186 erinevat prognoosi, mis ta leidis viimase 19 aasta meediakajastustest. Alustuseks võib öelda, et strateegid ennustasid tõusuaastat rohkem kui 95 protsendil juhtudest. Turg tõusis aga ainult 73 protsendil juhtudest.
„Suvalistes oludes võib ennustusfirmal päris hästi minna,“ ütles ta. „Aga viimase 18 aasta jooksul on strateegide prognoosid olnud nii halvad, et münti visates oleks paremad tulemused saanud.“
Mehta leidis, et 18 aasta jooksul on
Wall Streeti strateegide keskmine prognoos olnud 9protsendiline tõus. Samas oli reaalne tootlus sel ajal poole väiksem. Kõige optimistlikum prognoos oli aga 7 protsenti kõrgem kui kõige parem aasta turgudel. Kõige pessimistlikum prognoos (–22%) oli turgude kõige halvemast aastast 26 protsendi võrra kõrgem.
„On rumal näidelda, et sa suudad näha tulevikku,“ hoiatas Mehta, kes on ise töötanud aastaid Wall Streetil analüütikuna.
Selle aasta alguses prognoosis kümme aktsiaturgude strateegi, et 2016. aastal aktsiad tõusevad. Keskmine prognoos oli 8 protsenti. Kõige optimistlikum oli investeerimisfirma Federated Investors analüütiku Stephen Authi prognoos, et
S&P 500 indeks jõuab 2500 punktile. Tõsi, paljud analüütikud on nüüdseks prognoose muutnud. Näiteks Auth ennustab nüüd, et S&P 500 jõuab aasta lõpuks 2150 punktile.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.